Négyszögletű kerek erdő



"ebben a pillanatban csöngettek. Nagyon vidáman szólt a csengő. Mert az én csengőm tud vidáman szólni, kétségbeesetten, egykedvűen. Aszerint, hogy éppen ki nyomja kint a gombot. Ugrottam, tártam az ajtót. Na, mondhatom! Még az állam is leesett. Egy macskaforma kis figura állt az ajtóban, fekete kalapban, piros ingben, farmernadrágban, a lábán ormótlan bakancs lotyogott-kotyogott. Már nyitottam a számat, hogy ilyesféléket mondjak: "Kicsoda ön, uram, és mit akar?" - de nem jutott rá idő, mert az ott kint rám kiáltott:

- Fussunk ! "

A fenti idézet Lázár Ervin: Négyszögletű kerek erdő című meséjéből származik. Ezt a mesét, elletve ennek egy történetét, azt is kissé átdolgozva adta elő egy másodikos osztály 31 kis tanulója. Az átdolgozásra azért volt szükség, mert az eredeti történetben lényegesen kevesebb a szereplő, mint az osztály létszáma. Így történt, hogy az előadás szereplői:

  • Erdei Manó 1
  • Erdei Manó 2
  • Erdei Manólány




  • Mikkamakka
  • Mikka
  • Makka


  • Bruckner Szigfrid
  • Bruckner Szilvia
  • Bruckner Szilárd
  • Bruckner Szigfrida




  • Aromó
  • Aromó könyvelője
  • Nyúl 1
  • Nyúl 2



  • Ló Szerafin
  • Ló Szerafina


  • Nagy Zoárd
  • Nagy Zoárda
  • Nagy Cédruska
  • Nagy Boróka





  • Dömdödöm




  • Vacskamati





  • Szörnyeteg Lajos
  • Szörnyeteg Lajosné - Szörnyetína
  • Szörnyike
  • Lajoska



  • Maminti, a kicsi zöld tündér
  • Sárga Tündér
  • Ciklámen Tündér
  • Lila Tündér



  • Virág


Az előadás végén mindenki elfogyaszthatta a saját szerepét ábrázoló marcipán figurát - majdnem azt írtam, hogy megehette saját magát :-).

A eredeti  mese itt olvasható.