Málnahabos torta - tojásmentes



A tej és tojásmentes piskóta hozzávalói:
150 gr cukor
0,5 teáskanál mandula kivonat (elhagyható ha nincs otthon, de aromát semmiképpen ne használjunk)
40 ml olaj
250 gr rétesliszt
1 sütőpor
250 ml víz

Mindent összekevertem egy tálban, majd elosztottam két sütőformában. Erre azért volt szükség, mert ez a piskóta nagyon morzsálódik, nem lehet szépen kettévágni, ennél a tortánál pedig fontos, hogy két egyforma piskóta  réteg közé kerüljön a krém. Használhatunk növényi tejszínt is, ez esetben tej és tojásmentes diétában is használható receptet kapunk. Nálam ez most nem volt fontos, így állati tejszínt használtam. A tejszínből félretettem kb. 50 mililiternyit, a többit pedig habbá vertem 2 evőkanálnyi cukorral. A féretett tejszínt kicsit meglangyosítottam, és elkevertem benne a zselatint. Amikor feloldódott félretettem addig, amíg kemény habot vertem a tejszínből. Ekkor a zselatinos részt is hozzáadtam a felvert habhoz, a villával áttört málnával együtt. Egy fakanállal összeforgattam az egészet.

Tortakarikát tettem az egyik kihűlt piskóta köré, ráöntöttem a málnás tejszínhabot, és rátettem a másik piskótát is. Pár órára ment a hűtőbe, majd díszítettem.

A krém hozzávalói:
250 ml tejszín
1 doboz (kb 100 gr) málna
ízlés szerinti  mennyiségű porcukor (tegyünk bele 2 evőkanálnyit, majd a kész málnás habot kóstoljuk meg, és édesítsük, ha szükséges)