Lovardás torta


Ez a torta belül puncsos volt. A következő módon készült:

Sütöttem egy nagy piskóta lapot.


Rátettem egy tányért, és körbevágtam. A leeső részekből lett később a töltelék.


A töltelékként használt széleket összetépkedtem apró darabokra. Összekevertem 200 gr cukrot 150 ml vízzel, és felforraltam, majd főztem pár percig. Adtam hozzá egy rumaromát is. Ezután elfeleleztem a szirupot. Az egyik feléhez kevertem egy kanálnyi kakaóport, a másik feléhez meg annyi meggylevet, amennyi egy pohárnyi fagyasztott megygből kipréselhető volt. Szép rózsaszín lett tőle a szirup.


Ez után a piskótadarabok felét megmártottam a rózsaszín, a másik felét pedig a barna szirupban,  majd az egészet összekevertem és elosztottam a kettévágott, és a vágási felületeken házi baracklekvárral megkent piskótán. megszórtam meleg vízbe áztatott mazsolával.


Beborítottam a piskóta másik felével (ez is be volt kenve lekvárral).


Tettem a tortára egy kartont, majd erre nehezékként a már ismert tálat, és pihentettem egy éjszakát.


Másnap kívülről is megkentem baracklekvárral, majd beborítottam marcipánnal. Air Brush-al fújtam zöldre. A torta közepén kijelöltem a lovarda kerítésének határát (egy papírlapon megterveztem, hogy mekkora legyen, körbevágtam, majd a papírt "körberajzoltam" a torta tetején).

A kerítés és az oszlopok nem marcipánból, hanem cukormasszából készültek, hogy jobban tartsanak - a marcipán nem száradt volna ki másnapra, és összerogyott volna az egész.

A homok barna porcukorból készült, a lovacska pedig műanyagból :-) Ő egyébként csak a fénykép kedvéért került a tortára, igaziból a torta megrendelője tesz majd rá egy marcipán lovacskát, én figura nélkül adom  oda neki.  Kicsit el voltam havazva mostanában a négyszögletű kerek erdő torta rengeteg marcipán figurájával, így ezt a tortát figura nélkül vállaltam csak, ezért a csalás :-). Olyan kopasz volt lovacska nélkül.

A következő posztban majd mutatom a fent nevezett tortát is :-)