Kalózhajó torta


Hozzávalók 1 piskótához (kettőt kell sütnünk):
8 tojás
400 gr cukor
680 gr finomliszt
300 ml olaj
350 ml tej
5 evőkanál cukrozatlan kakaópor
4 púpozott teáskanál sütőpor

1. Válasszuk ketté a tojásokat.
2. A fehérjéket verjük habbá.
3. A tojások sárgáját keverjük hozzá az összes többi hozzávalóhoz.
4. A tojásfehérjét óvatosan, 3-4 részletben keverjük hozzá a többi hozzávalóból álló masszához.
5. Vajazott-lisztezett-sütőpapírral kibélelt (csak az aljára kell papír) tepsibe simítva 180 C-on 50-60 perc alatt süssük készre.

Az így elkészült piskótalapot tegyük félre hűlni, majd süssünk még egy lapot a fentiek szerint.

Hozzávalók a csokis krémhez:

750 ml tejszín
500 gr  étcsokoládé
2 bio (kezeletlen) narancs reszelt héja
200 gr cukor

1. A tejszínt forraljuk fel.
2. A csokoládét törjük apró darabokra (vagy használjunk csokilencsét)
3. Öntsük a forró tejszínt a csokoládéra. Hagyjuk egy percet állni, majd egy habverővel keverjük homogén masszává. Reszeljük bele a narancsok héját.
4. Ha szobahőmérsékletűre hűlt tegyük 6-7 órára hűtőbe. Mielőtt betöltenénk vele a tortát habverővel habosítsuk fel. A massza ilyenkor már kemény, ehhez a műveletkez elektromos habverőre lesz szükségünk.

Amikor mindkét piskótalapunk elkészült és szobahőmérsékletűre hűlt elkezdhetjük faragni. Ehhez készítsünk papírból egy sablon a hajó aljához.

Az én sablonom nagyobb lett, mint a piskótám, így a hajó orrát toldani kellett.





A hajó aljának kivágása után megmaradt piskótából készült az orr rész.

A sablonnal kivágott piskóta darabot még két részre vágtam, és így töltöttem meg a csokis krémmel.


Amikor ahajó összeállt kívülről az egészet belektem 500 gr vaj és 300 gr porcukor keverékéből álló vajkrémmel.

Ez után barnára színeztem 1 kg marcipánt, kinyújtottam, és pizzavágóval 1-2 cm széles csíkokra szabdaltam.



Az így elkészült "deszkákat" kicsit megkarcoltam, és apró lukakat fúrtam rájuk, hogy később a hajón úgy nézzenek ki, mintha felszegezett öreg deszkák lennének.

Amikor a marcipán borítás is elkészült az egészet foltosra fújtam air brush-al, így meglehetősen kopottas, öreg hajó kinézetű lett.
A hajó árbóca barkácsboltban vásárolt fa tipli, a vitorlák pedig papírból készültek, így nem ehetőek. Az apró zászlók fogpiszkálóból és papírból készültek, és 31-en vannak, mert a torta egy 31 fős osztálynak készült, így minden gyerek hazavihet egy igazi kalóz zászlót :-)



A félszemű, féllábú, kampókezű kalóz lábából spagetti szálak állnak ki, ezekkel rögzíthető a hajó padlójához.




Hozzávalók összesen:
16 tojás
1000 gr cukor
1360 gr finomliszt
600 ml olaj
700 ml tej
10 púpozott evőkanál cukrozatlan kakaópor
8 evőkanál sütőpor
750 ml tejszín
2 narancs
barna gél állagú ételfesték
barna air brush festék