Tej és tojásmentes csokitorta


Egy háromgyerekes barátnőm jött hozzánk ma. Az egyik gyereke nem ehet tojást, a másik pedig nem ihat tejet, így kénytelen voltam egy tej és tojásmentes tortát (is) sütni. A piskóta receptet tőle kaptam (ő pedig egy diatetikustól), a tejszínkrémet pedig én kreáltam hozzá. Amikor megkóstoltam a növényi tejszínt...semmi jóval nem kecsegtetett...valójában szörnyű íze volt. Rettenetesen édes volt (csak cukrozottat lehetett kapni), emellett semmilyen vonatkozásban nem hasonlított az íze az igazi, azaz az állati tejszínéhez. Azután adtam hozzá édesítettlen kakaóport, és egészen jónak tűnt. Majd bekerült 2 órára a hűtőbe, és valami hehetetlen átváltozáson ment keresztül. Olyan lett az íze, mint a békebeli gépi fagyinak :-) A piskótával kombinálva, meggyel megbolondítva pedig egyenesen mennyei lett, és főleg senki meg nem mondta volna, hogy valami különleges diéta részét képezi.

Hozzávalók a piskótához:
250 gr rétesliszt
150 gr cukor
1 zacskó sütőpor
1 púpozott evőkanál édesítettlen holland kakaópor
40 ml olaj
250 ml víz

Az összes hozzávalót egy keverőtálban összekevertem, majd elosztottam két 16 cm átmérőjű tortaformában, és 175 C-on 20 perc alatt megsütöttem. Amikor kihűltek a lapok mindkettőt félbevágtam, és megtöltöttem a következő krémmel:

Hozzávalók a krémhez:
200 ml cukrozott növényi tejszín (vagy cukrozatlan ízlés szerinti mennyiségű cukorral)
1 púpozott evőkenál édesítetlen holland kakaópor

A tejszín körülbelül egynegyedét megmelegítettem a mikróban, éppen csak annyira. hogy fel tudjam oldani benne a kakaóport, majd hozzáadtam a maradék tejszínt, és jól lehűtöttem az egészet. Amikor elég hidegnek éreztem habot vertem belőle.

A múlt héten rumos meggyet készítettem, és a végén maradt még egy fél üvegnyi cukrozott meggy. Ekkora mennyiséget nem volt érdemes üvegbe zárni, így most inkább felhasználtam egy részét ehhez a tortához, egyszerűen beleszórva a rétegek közötti csokis tejszínbe.

A torta külsejét is bekentem a krémmel, a tetejét pedig kakaóporral, és meggyel díszítettem. A végeredmény kifejezettem finom, de nem túl szépen szeletelhető (nagyon morzsálódós) süti lett.