Szivárvány torta

Van az úgy, hogy egy tortának nem kell csilli villinek lennie. Kívülről. Mert a lényeg belül van. Ha titokban tudjuk tartani, hogy mit rejt az egyszerű vajkrémes borítás...akkor igazi a meglepetés, és sok elismerő "hűűűűha" a jutalmunk... :-)



A piskótákat három részletben kevertem ki. Mindhárom részt kétfelé osztottam egy mérleget használva, majd jókora adag ételfestket kevertem mind a hat részhez. Azért csináltam így, mert egyszerre csak két adagnyi fért be a sütőmbe, és a sütőporos tészták nem szeretik, ha sok időt kell bekeverve a sütőn kívül tölteniük. Akinek úgy jön ki, hogy több adag piskóta fér be egyszerre a sütőbe, kevesebb részletben is sütheti. Az alábbi recept háromszorosára volt szükség:

2 tojás
100 gr kristálycukor
170 gr liszt
75 ml tej
75 ml olaj
1 lapos teáskanál sütőpor

A tojás fehérjéket laza habbá kell verni. Ne legyen túl kemény. Az összes többi hozzávalót egy másik tálban keverjük egyneműre. Nyugodtan beletehetünk mindent egyszerre a tálba, majd egy kézi habverővel elgyítsük egymással az alapanyagokat. Ha a hab felverődött, és a többi alapanyag is egynemű masszává állt össze, akkor keverjük a habot a tojássárjájás keverékhez.

Osszuk az így kapott tésztát pontosan két részre (mérjük le a massza teljes súlyát, majd a felét tegyük át egy másik tálba), az így kapott egyik adag tésztához keverjünk piros, a másikhoz narancs sárga színű gél állagú festéket. 190 C-on sülnek 40 percig 18 cm átmérőjű tortakarikában.

Keverjünk újabb adagot a fenti hozzávalókból, a felét színezzük citrom sárgára, a másik felét zöldre.

A garmadik adagból legyen kék és lila színű piskóta.

Érdemes viszonylag sok festéket használni, ha már szivárvány torta készítésére adtuk a fejünket, mert az élénk színű végeredményhez élénk színű alapmasszára van szükségünk.

Ha a piskóták megsültek, és kihűltek, és nem akarjuk őket azonnal felhsználni célszerű folpackba csomagolni és hűtőben tárolni őket.


Az én piskótáim egy napot hűsöltek, majd megkentem őket egy tejszínes túrós krémmel. Hozzávalók a krémhez:

750 gr tehéntúró
250 ml habtejszín
1 zacskó zselatin fix
1 teáskanál vanília kivonat
porcukor ízlés szerint (nekem 3 evőkanálnyi)

A külsejére vajkrém került 400 gr vajból és 1 bögrényi porcukorból. 3 evőkanálnyi tejszínt adtam még hozzá, hogy könnyebben kenhető legyen.