Dínós torta - tojásmentes

Ismét tojásmentes tortát kellett gyártanom, most egy újfajta piskótával próbálkoztam. Finom lett :-)


Hozzávalók a piskótához:

100 ml olaj
175 gr finomliszt (ebből nálam 50 gr teljes kiörlésű tönkölybúza liszt volt)

1 evőkanál sütőpor
50 gr kukorica dara
140 gr nyírfa cukor (xillit)
225 gr tejföl

A hozzávalókat egyszerűen összekevertem, majd egy 25 cm átmérőjű, alul sütőpapírral borított oldalán kivajazott és lisztezett formában 180 C-on 50 perc alatt megsütöttem, majd amikor kihűlt kettévágtam.

Hozzávalók a túrókrémhez:

750 gr túró
1 kis pohár tejföl
ízlés szerint nyírfa cukor
1 zacskó zselatin fix (instant zselatin)
1 konzerv őszibarack befőtt

Az őszibarackokat kis kockákra vágtam. A túrót villával kicsit áttörtem, hozzáadtam a tejfölt és egy kevés cukrot, valamit a zselatint. Jól elkevertem, majd hozzáadtam a barackot, és ezzel már kicsit óvatosabban, de alaposan összekevertem. A masszát ez után ráhalmoztam az alsó piskótára, és sépen eligazgattam rajta.


A felső piskótát bekentem vajkrémmel, amihez vajat kevertem össze porukorral. A porcukor mennyisége ízlés kérdése, de nem kell túlzásba vinni, csak egy vékony vaj rétegre van szükségünk az ostya alatt, senki sem fogja az ízét érezni...

A vajkrémmel bekent piskóta lapot betettem kicsit a hűtőbe, hogy megdermedjen, majd bekentem hidegzselével, rátettem azostyalapot, és ezt is megkentem vékonyan hidegzselével.

Az ostyalap szélére kell valami nehezék, mert különben száradás után felkunkorodik. Ehhez most sodortam egy marcipán rudat, amiből szeletkéket vágtam.



A szeletkéket kézzel nagyjából kőr alakúra formáztam, majd egy szülinapi tortát ábrázoló pecséttel kilapítottam. Ezek lesznek a nehezékek.



Ha azt szeretnénk, hogy a kis korongok egységes távolságra legyenek egymástól célszerű úgy felhelyezni őket, hogy először csak négyet teszünk fel (12, 3, 6 és 9 óránál), majd a távolságokat elfelezzük, és oda is teszünk egy-egy krongot...és így tovább.

Az ostyát még az előtt tettem fel a felső piskóta lapra, hogy a tortát összeállítottam volna, met így sokkal egyszerűbb volt, nem kellett attól félnem, hogy a felső  lap netán elcsúzik.